Strani

torek, 19. april 2011

Bela razpokana podlaga in bele 'deske'

Končno spet nazaj :) Tokrat se bom lotila zadeve, ki jo večina od vas pozna, ampak malokdo uporablja za čestitkanje. Naš glavni akterji bodo pokajoči lak, bel papir, bela tempera in še kakšen dodatek. To kar bo nastalo sama uporabljam za ozadje ali iz tega delam 'beli les'. To je prva objava na temo 'lesa' ali kakšnega drugega 'naravnega materiala', se pravi, da v prihodnje sledi še vsaj ena.
Včeraj sem se lotila prve faze, ki ji sama pravim pocanje :). Kadar se odločim za kaj takega, si naredim več primerkov, da mi ni potrebno vedno znova packati z vodo, tempero in še s čim. To ni ravno moje najljubše opravila, čeprav vedno znova ugotavljam, da me na koncu tisto vlečenje s čopičem prav pomirja :))) No, zdaj pa res začnimo.

NAČIN 1

Na beli šeleshamer nanesem kar pošteno plast bele tempere in jo redčim samo toliko, da se gladko maže po papirju.

!Nasvet
Za to ne uporabljam kakšnih posebnih, dragih temper, ampak si navadno kupim kar tisti poceni v Kiku. Počakam, da se prva plast skoraj posuši. Ker pa sem nestrpna, si pomagam kar s fenom za embosiranje. Sama imam takšnega delavskega, ki sem ga nabavila v eni izmed gradbenih trgovin in ga drugače uporabljajo za cevi. Je bil cenejši kot ti narejeni posebej za embosiranje. Res da je nekoliko večji in bolj neroden, ampak pokvari pa se ne, kar pa ne velja za tiste originalne, vsaj tako sem slišala.
Na posušeno plast bele tempere nanesem pokajoči lak, ki ga dobite v vsaki art trgovini. Kar se tiče debeline nanosa je odvisno od vas. Sama se držim ene zlate sredine, nisem premačehovska, pa tudi pretiravam ne. Bolj debel je nanos, večje bodo razpoke.
Navadno je potrebno tudi tukaj nekaj časa počakati, da se lak malo posuši, ampak moja nestrpnost se tega ne drži :). Nanesem še eno plast tempere. Sedaj pa znova lahko počakate, da se razpoke naredijo po naravni poti, kar izgleda takole:
Ali pa si znova pomagate s fenom, ki naredi meni tako zelo ljube mehurčke, ki mi dajo še dodatni učinek. 
!Nasvet
Pri tem je dobro, da imate pod papirjem kakšno podlago, ki prenese toploto, saj se papir precej 'znoji'. Tako je na drugi strani kar moker. Ne se bat, nič ni narobe. Sama najraje podložim silikonsko podlago, ki je namenjena prav embosiranju, saj prenese višje temperature. Kolikor mi je povedala prijateljica, ki živi v Ameriki, take podlage uporabljajo kar na dnu pečic, da se jim kakšno olje steka na podlago in ne direktno na pečico. Za čestitkanje dobite podlage v A3 ali A4 formatu.

NAČIN 2

Druga varianta je, da pred nanosom pokajočega laka na posušeno prvo plast tempere, nanesete Distress ink ali pa kakšno tempero druge barve. Meni že to zgleda super :):
Sledi pokajoči lak in druga plast tempere. Znova pa je na vas ali boste čakala in sušile po naravni poti...:
ali pa tudi tokrat uporabile fen, s pomočjo katerega nastanejo tudi v tem primeru taki super mehurčki, ki jih imam še rajši, če razpokajo:
Tako pa izgledata primerjalno oba izdelka na koncu, tisti samo z belo tempero in ta drugi, kjer sem vmes dodala še rjavo barvo:

!Nasvet
Še nekaj o razpokah. Če želite 'usmerjene razpoke' je dobro vedeti, da razpoke nastajajo na osnovi tega, v katero smer nanašate drugo plast barve. Če vlečete s čopičem dol-gor, bodo tudi razpoke večinoma vodoravne. Če boste nanašale drugo plast neenakomerno po laku, bodo takšne tudi razpoke. Oglejte si tudi video, katerega link najdete na koncu posta in boste videle razliko. 

Tako pripravljene podlage lahko uporabite za čestitke v enem kosu, kot sem sama naredila na tej čestitki in uporabila povsem belo podlago, ki sem jo kasneje senčila. Podrobnejši ogled je možen na Ustvarjalni skrinji.
!Nasvet
Če se vam bo zdelo, da ima podlaga predebel nanos, lahko prvo plast tempere spustite in pokajoči lak nanesete direktno na šeleshamer poljubne barve. Če boste uporabile barvni papir, se vam bo skozi razpoke videla barva, kar je znova dodatni učinek. Poskusite na več načinov in odkrijte svojega. Meni osebno sta bolj všeč 2 nanosa barve. Obstajajo pa tudi tako imenovane Distress Crackle Paint, to so barve, ki razpokajo, ko se posušijo. Predpostavljam bolj primerno za manjše nanose. Za večje je moj način verjetno cenejši :). Vem pa, da Jana kar veliko uporablja Crackle Paint in na tem njenem LOju se lepo vidi, kako je barva razpokala na črkah.

Narejeno osnovo pa lahko tudi narežete na trakove, ki jih še dodatno senčite z kakšnim Distress Inkom, najbolje Walnut stain ali Vintage Photo in jih lepite drug ob drugega in dobite efekt lesenih desk. Tukaj je še veliko bolje, če uporabite drugo podlago, kjer se vmes nanese rjava barva. Se spomnite še te moje čestitke?
Naslednjič nadaljujem z lesom in sicer v naravni barvi. Prav tako bom prikazala 2 načina: z uporabo temper in pokajočega laka in pa samo rjavi papir in senčenje z blazinicami. Sledi kmalu. Do takrat pa en lep pozdravček.

Materiali - uporabljeni za tutorial:
- beli šeleshamer
- bela tempera
- Distress Ink: Walnut Stain (kar lepo izbiro boste našle tudi pri nas v Memories in Ustvarjalni dotik)

Filmčki, kjer so prikazane tehnike: 
- še nekaj dodatni nasvetov pri uporabi pokajočega laka v tem videu

19 komentarjev:

Creatissimo pravi ...

Odlični napotki in nazoren prikaz s fotografijami! Hvala! To, da si zadeve pripraviš v naprej, je super ideja; jaz vedno packam sproti...
Dve vprašanjci (ker se mi ne da še preizkusit): a se ti Distress Ink nič ne zamaže (razmaže), ko nanašaš lak za razpokanje?
Silikonska podlaga je verjetno ista zadeva kot t.i. teflonska, ki se jo dobi pri nas oz. a la (podobna) tisti, ki jo uporablja Tim Holz? Samo preverjam, če govorimo o isti oz. podobni zadevi.
To, da so mi rezultati izpod tvojih rok všeč, pa mi ni treba več povedat; saj veš da ja :)

Vladuška pravi ...

Hvala Creatissimo :). Ja, se razmaže distress ink, ampak v bistvu mi je to v tem primeru OK. Kar pa se podlage tiče, pa mislim, da je to ena in ista zadeva. Taka rjava tanka plahta :)

Alenka pravi ...

Spet si bila pridna in nam pokazala skrivnosti. Zelo sem ti hvaležna za to. Čeprav se mi zdi packarija in dolgotrajni postopek mogoče poskusim. Ker efekt in videz je zelo hud!!!
Hvala Vladuška!

Kristina pravi ...

Oh kako odlična lekcija. Ne bi si mislila, da navadna tempera tako dobro deluje. Geniji to odkrijete. Hvala, zagotovo bom poizkusila.

Helena pravi ...

HVALA! Ko bom v fazi "packanja" tole tvojo tehniko prav gotovo preizkusim. Zdi se mi super učinek in zelo uporabna zadevščina pri ustvarjanju s papirjem.
Bodi fajn!

Daša pravi ...

super!!! hvala :) vedno sem se spraševala kako narediš tak papir oz. ali ga kupiš ali ne :) sigurno bom še konec tedna poskusila s tem :) lp

Maja pravi ...

Hvala za nazoren prikaz obeh tehnik. Učinek je fantastičen in seveda bo treba tudi to enkrat sprobat.

helena pravi ...

Hvala za tole novo lekcijo. Ko bom imela malo več časa kot sedaj, prav gotovo poskusim.

• ♥ Natali ♥ • pravi ...

wow,HVALA ♥♥♥ tole moram pa čimprej sprobat. po Veliki noči definitivno. samo še tisto crack zadevo si nabavim.Vladka- super si, ker nam te tvoje skrivnosti in trike takole zelo nazorno prikažeš !!!

MarikaGabez pravi ...

Odlično si tole prikazala in vse mi je strašno všeč (z izjemo tistega vmesnega sušenja :( ). Kako nas takšne malenkosti včasih odtegnejo od početja nečesa, kar bi drugače mogoče počeli. Sicer pa se brez muje še čevelj ne obuje. Grelnik mam pa jaz tako kot ti ... kar delavskega.

AllyRose pravi ...

Super razlaga. Meni razpoke na platnu nastanejo bolj po pomoti.

Tanja E. pravi ...

Vladka, to je res super tehnika z odličnim efektom. Gotovo jo bom poiskusila, hvala, pa tudi za link, zelo uporabno in tudi nazorno. Lepo te pozdravljam:)

HRANDICA pravi ...

tvoje razpoke in mehurčki so res posebni. Sem se že spraševala, če mogoče uporabljaš 3D napihljive barve :).
Pozdravček in lepe praznike...♥

moi pravi ...

O, super, zdaj bomo vse lesene ;)))))))
Spet si super vse predstavila in nam povedala za pasti in kjer naj bomo pozorne.
Hvala ti!

Hali pravi ...

Prekrasen opis in nasveti. Hvala!

Andreja pravi ...

En velik HVALA, ker si potešila mojo radovednost.
V roki držim tvoje čudovite deske (knjižno kazalo) in sedaj mi je kristalno jasno :-))
In še enkrat hvala, ker nam vedno tako lepo in na široko razložiš te postopke!
Res si carica :-))

Suzana pravi ...

Sploh ne vem, kako naj se ti zahvalim za tole razkrito skrivnost in tako dober prikaz! Komaj čakam, da nabavim material in grem packat!

Andreja pravi ...

Noro lepo! :D Res se ne morem nagledat tega tvojega papirnega dela življenja! :D

lp,a.

Urška pravi ...

Uau, super razlaga, zelo nazorno in uporabno. Zelo si se potrudila!
Všeč mi je, da tako nesebično deliš svoje znanje. Hvala!